السلام عليكم

Saturday, April 17, 2010

Islam4Life

AssalamualaikumWarahmatullahiWabarakatuh ;

Daripada Abu Hurairah radhiyallahuanhu , Rasulullah SallahuAlaihiWasalam bersabda : " Barangsiapa yang menyeru (manusia) kepada hidayah , maka baginya pahala sebanyak pahala yang diperolehi oleh orang-orang yang mengikutinya tanpa dikurangi sedikitpun pahala mereka " Diriwayatkan oleh Muslim dalam kitab Al-'Ilm (2674) , Imam Malik dalam Kitab Muttha' (2674) , Ahmad (9171) , Abu Dawud (4609) , Turmudzi (2674) , Ad-Darimi (513) , Ibn Majah (206) , Ibn Hibban (112) , Al-Bagahwi (109)

Perasan taak,,sekarang ni makin ramai xtutup aurat..DeDahSaNe,DeDahSiNi ! TunJukSaNe,TunJukSiNi ! Tp kite jea ta perasan,,kiamat tuu maken dekaat yee bukn makin jauh~ Ingt ta ad ceguu pnah ckp 8 perkare yg akn buat hati kite 'mati' dgn iman,,
  • Tawu Hak Allah tp langgar
  • Bace Qur'an slalu tp xikut ap yg tkandung
  • Cinta Nabi tp xikut AsSunnah
  • Bermusuh dgn Syaitan (YangDiRejam) tp masih terikut dgn godaannye
  • Nakkn Syurga tp tdak berusaha mencapainya
  • Ta nakkn Neraka (na'uzubillah) tp masih mendorong diri utk memasukinye
  • Tawu kmatian akn dtg tp xbuat persediaan
  • Tawu maksiat tu dose tp masih melakukannya

Batas-Batas Aurat Dalam Islam

Perintah menutup aurat telah firmankan Allah dlm SuratulAhzab ; 33 : " Dan hendaklah kamu tetap diam di rumah kamu serta janganlah kamu mendedahkan diri seperti yang dilakukan oleh orang-orang Jahiliyah zaman dahulu; dan dirikanlah sembahyang serta berilah zakat; dan taatlah kamu kepada Allah dan RasulNya. Sesungguhnya Allah (perintahkan kamu dengan semuanya itu) hanyalah kerana hendak menghapuskan perkara-perkara yang mencemarkan diri kamu - wahai "AhlulBait" dan hendak membersihkan kamu sebersih-bersihnya (dari segala perkara yang keji). "

SuratulAhzab ; 59 : " Wahai Nabi, suruhlah isteri-isterimu dan anak-anak perempuanmu serta perempuan-perempuan yang beriman, supaya melabuhkan pakaiannya bagi menutup seluruh tubuhnya (semasa mereka keluar); cara yang demikian lebih sesuai untuk mereka dikenal (sebagai perempuan yang baik-baik) maka dengan itu mereka tidak diganggu. Dan (ingatlah) Allah adalah Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani. "

Jadi,,secare langsung..memang WAJIB tutup aurat OK ? kite jgnla jd mcm org duluu eh ? Yess,,history repeats itself..But,,this can NOT be repeated,,right ?? Pndai2 lah korang jge diri masing2 eh ? Yes,,ana tawu NOONE'SPERFECT ! tp kne ke kite jd the WORST ?! no,no,no..buatlah kebaikan serta mntklah keredhaan Ilahi dlm setiap pekare yg kite buat OK ?

Assalamualaikum~ *CARINGISLOVING*

2 comments:

Nuna said...

Kadangkala,, kita tahu hukum2 menutup aurat tetapi manusia gemar mengambil hal2 seperti ini sambil lewa~

alhamdulillah post yg menarik,,,

~sara09~ said...

mmg aa,,sara rase ta suke laa,,lebeyh2 agi org yg sara knal,,haiyaiyai..;x
*thnx for da advice*